Derde editie Waterlandrun op zaterdag 3 september a.s.

Run voor het goede doel vanuit de Waterlandpleinbuurt in A’dam-Noord

Op zaterdag 3 september 2016 wordt in de Waterlandpleinbuurt in Noord de Waterlandrun 2016 georganiseerd. Een hardloopwedstrijd vanaf het Waterlandplein door het prachtige natuurgebied Waterland. Bijzonder aan de run is de grote diversiteit aan deelnemers. Er zijn drie afstanden voor volwassenen en jongeren en een Kidsrun. De opbrengst komt volledig ten goede van sportclub Only Friends voor kinderen en jongeren met een beperking.

Mensen in beweging krijgen
Het doel van de Waterlandrun is om mensen uit de buurt in beweging te krijgen, maar ook veel andere Amsterdammers hebben de run ontdekt. Bij de afgelopen edities was het deelnemersveld daarom heel divers: uit alle bevolkingsgroepen en van alle leeftijden deden er mensen mee. Het Amsterdamse initiatief de Jonge Idealist heeft de run omarmt vanwege het sympathieke karakter en is bezig om een team samen te stellen die de Waterlandrun gesponsord gaat lopen voor Only Friends. Een bevestiging van het unieke karakter van deze kleinschalige wedstrijd.

Vier afstanden
Deelnemers kunnen kiezen uit 4 verschillende afstanden, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen. De start en finish zijn op het Waterlandplein. Al vrij snel leidt het parcours naar de polders van het Waterland. Ook gaat een deel van het parcours over de Friendship Sport Centre (voorheen Ronald Mc DonaldCentre), zodat de deelnemers zien waar hun inschrijfgeld naar toe gaat. De kortste afstand is 5 km. De meer ervaren lopers komen tijdens de 6,5 km en 10 km langs Zunderdorp. Voor deelnemers aan de Dam-tot-Damloop op 18 september a.s. is de run een goede training.

Een grote hit bij de vorige edities is de Kidsrun (t/m 10 jaar) in het naast het Waterlandplein gelegen park Groene Zoom. Een brassband zorgt voor een geweldige sfeer en moedigt de jonge deelnemers aan op het 400 meter lange parcours. Een feest voor ouders en kinderen!

Goede doel
Ook dit jaar gaat het volledige inschrijfgeld van de deelnemers naar sportclub Only Friends in het Friendship Sport Centre. Een sportclub die op een toonaangevende manier kinderen en jongeren met een beperking uit Amsterdam en omstreken de mogelijkheid biedt om georganiseerd te sporten in een eigen, veilige en vertrouwde omgeving.’ Het Friendship Sport Centre is een sportcomplex dat volledig is uitgerust voor kinderen en jongeren met een beperking.

Afstanden: 5km 6,5km, 10km en KidsRun (400 meter)
Inschrijfgeld: KidsRun: € 1,00 volwassenen: € 5,00
De run is een initiatief van gemeente Amsterdam – stadsdeel Noord, Rochdale en Stadgenoot.

Klik hier om je in te schrijven
2018-06-04T09:13:45+00:00 10 mei 2016|